Meander Zorgalarmering

 

OFFICIELE INGEBREKE MEANDER LANDGRAAF ZORGALARMERING


(Gemachtigde)


Inzake: Meander Zorgalarmering servicekosten 2011-2013 “De Laethof” Laethofweg xxxx, 6471GK te Eygelshoven.

Inzake: Periode 14-11-2011 t/m 01-10-2013.

Inzake: Diversen berekeningen over werkelijke periode tussen 14-11-2012 t/m 31-10-2013.

 

 

                                                                             d.d.:  06-12-2013 Eygelshoven

Meander Hoofdkantoor Landgraaf,


Zover ons bekent beschikt iedere bewoner van de Laethof te Eygelshoven over een sleutelkluis, bevestigd aan de desbetreffende brievenbus ingang openbare entreehallen.

Al meer dan een jaar geleden heeft gemachtigde Laethof Eygelshoven hierover bezwaar gemaakt, dat de wijze van bevestiging aan en plaatsing zijnde in de desbetreffende entreehallen, en niet zoals gewenst bevestigd aan de entree-ingangen van de desbetreffende appartementen.

Gemachtigde is ten gehore gekomen, dat een half jaar geleden de sleutels uit allen kluisjes zijn verwijderd, en zouden zijn verplaatst naar het kantoorcomplex van Meander, waar allen sleutels zouden liggen, en dat dus aan gemachtigde zijn verzoek is voldaan.
Gemachtigde had hierom gevraagd i.v.m. de veiligheid.
Onlangs is gemachtigde ten gehore gekomen, dat de sleutels wederom in de desbetreffende sleutelkluisjes zouden liggen, ingangen openbare entreehallen van alle vier woontorens.
Graag enige verheldering hierover, waar alle sleutels appartementen nu gestationeerd/geplaatst zijn.

Gemachtigde d.d. 07-09-2013 een test uitgevoerd noodoproep vanuit  appartement Laethofweg xxx.
Voordat de spoedeisende hulp verscheen waren er bijna 6 minuten voorbij, waarbij er ook nog eerst aangebeld werd en men geruime tijd wachtte op antwoord.
Gemachtigde stond beneden in de openbare hal, en heeft uiteindelijk maar de entreehal geopend. Spoedeisende hulp ging niet naar het desbetreffende sleutelkluisje in de entreehal maar richting lift waar gemachtigde stond.
Haar aangesproken, waarop zij mededeelde dat ze geen code had van deze sleutelkluis en dat het appartement Laethofweg xxx leeg staat.
Tevens vermelde zij dat de code van mijzelf verkregen zou moeten worden wat geheel indruist tegen de algemene richtlijn, dat bewoners geenszins op de hoogte mogen zijn van de sleutelkluiscode/beveiligingsregel.

Bij directe navraag bij Meander kantoor de Laethof staat op papier dat het appartement al twee jaar leeg staat, met nog een appartement, en dat men niet op de hoogte is van de code sleutelkluis.Gemachtigde heeft deze tezamen in bijzijn van/met verplegend personeel Meander in de sleutelkluis gedaan. Zou er eenwerkelijke noodoproep geweest zijn (hartstilstand), was de noodzakelijke hulp te laat gekomen. Gemachtigde zal de maandelijkse kosten hiervoor terug eisen vanaf november 2011, betreffende Laethofweg xxx.

Wederom doet zich een paar weken later een situatie voor waarbij gemachtigde de mogelijkheid heeft een test kunnen uitvoeren, maar dan nu direct na 20.00 uur s avonds.

Gemachtigde belt aan bij Meander de Laethof. Medegedeeld, dat betrokkene zich buitengesloten heeft, zijn sleutels op het bureau van zin appartement heeft laten liggen.

Degene op de afdeling van Meander heeft geen idee waar ik het over heb. Heeft ook nog nooit over sleutelkluisjes gehoord, ondertussen komen er twee verpleegsters bij staan. Ook zij hebben nog nooit van sleutelkluisjes gehoord, en codes daarvan.

Gemachtigde laat hun gewoon verder sukkelen. Uiteindelijk komen ze erachter dat zij toch maar de thuiszorg moet opbellen

Zij en de twee anderen verpleegsters zijn geheel onwetend over sleutelkluisjes codes en dat dezen gestationeerd zijn in alle vier woontorens en dat de code hieromtrent opgevraagd dient te worden.

Ondertussen heeft gemachtigde al verschillende malen moeten bevestigen dat hij hier woont.

Uitendelijk komt een auto aanzetten van de thuiszorg. Wederom gelooft men niet dat gemachtigde hier woont.

Gemachtigde moet zelfs tot vier keer toe bevestigen, dat hij hier woont, en wordt hem nog eens ronduit gezegd, dat hij voor deze service een abonnement moet hebben. Dat heb ik. Gemachtigde mag er dan wel uitzien en gekleed zijn als een oudere kwajongen, maar woon hier toch echt.

Nogmaals woont u hier? Het begint vervelend te worden.

Geheel ongeloofwaardig gaat ze de computers van administratie aanzetten. Die staan allemaal uit!!

Na ongeveer 5 minuten zit ze in het programma. Ze blijft maar zoeken, ze vindt geen code. Na 15 minuten nog steeds geen code gevonden. Gemachtigde laat haar gewoon aanmodderen Uitendelijk gaat ze opzoek naar het formulier waar alle appartementen geregistreerd staan. Uiteindelijk vind ze daar een code die er in bijzijn van gemachtigde twee weken geleden is opgeschreven.

We zijn al 20-25 minuten verder. Mocht er een werkelijke noodoproep geweest zijn, was men pas aanwezig na 30-35 minuten. Meander de Laethof wederom in gebreke voor tweede maal bij gemachtigde.

Onlangs d.d. 21-11-2013 hierover gesproken in bijzijn van mevr. x. xxxx, manager Meander de Laethof en dhr. x. xxxx, manager Vastgoed & Wonen, hoofdkantoor Meander Landgraaf. Er is voorgesteld de sleutelkluisjes te verwijderen en cilinders op de deuren te plaatsen van de bewoners de Laethof.
Gemachtigde heeft naar voren gebracht hiermee akkoord te gaan.

Maar zo gauw gemachtigde terechte kritiek levert i.v.m. een test noodoproep jl., die gemachtigde heeft uitgevoerd, waarvan de uitvoering door Meander de Laethof en verplegend personeel te wensen overliet en ernstige gebreken vertoonde, begint mevr. x.xxxxx naar voren te brengen, dat dat niet de bedoeling is en wat ik denk waarmee degene bezig is die hiervoor zou moeten komen.
Het maakt natuurlijk niets uit waarmee het desbetreffende personeel mee bezig is. Een noodoproep is een noodoproep. Uw manager mevr. x.xxxx hoeft niet op allervriendelijkste wijze te zitten fitten op gemachtigde die daarover niet boos en ontevreden mag zijn. Zal u zeggen waar ze mee bezig zijn.

Facebook en hun Iphone, dan heb je natuurlijk niet zo snel tijd om te komen, neen eerst kijken of er iemand reageert op je berichtje.

 Daarnaast hebt u getracht na mijn vertrek van gemachtigde , mijn commissie in te palmen, alsof wij de geslagen hond zijn, en wij geenszins een test zouden mogen uitvoeren, zonder u daarvan op de hoogte te stellen. Voelt u zich wel goed wijs. Dacht u dat gemachtigde u daarvan uitgebreid van in kennis gaat stellen

Er zijn klachten op het zeer laat aanwezig zijn. Gemachtigde ervoer een onafhankelijk beleid ten behoeve van zijn cliënten, om na te gaan of geuite kritiek noodzaak een test uit te voeren


Ondergetekende is de gemachtigde van de meeste appartementen de Laethof Eygelshoven o.a. betreffende alle servicekosten. Dat houdt in ook de servicekosten betreffende Meander Zorg en alarminstallatie, waar wij ruim 37.000 euro afgelopen tweeënhalf jaar voor hebben betaalt.
 Gebleken was al voor noodoproep test, dat er ernstige gebreken gemeld werden door bewoners i.v.m. zeer laat aanwezig zijn bij desbetreffende bewoner, die om noodhulp had gevraagd via de alarminstallatie. Gemachtigde heeft deze in eerste instantie genegeerd, totdat de bewonerscommissie er zelf mee te maken kreeg.

In toren X wordt een mevr. duizelig in de douche wc. Het lukt haar om alarm te slaan. Daarna raakt ze onmiddellijk bewusteloos. Na ongeveer 15-20 minuten komt ze zelf weer tot bewustzijn, ze is gevallen en verwond geraakt en ligt midden in haar eigen ontlasting. Er is niemand geweest. Geruime tijd later we zijn 25-30 minuten verder belt er iemand aan de deur. Veel te laat, terwijl het verplegend personeel slechts twee minuten verwijderd zit.

 Naar aanleiding van dit ongeval en al eerder geuite klachten van bewoners die gemachtigde links rechts ten gehore kwamen, heeft gemachtigde het noodzakelijk geacht zelf een noodoproep uit te voeren, om inzage te krijgen of deze kritiek terecht is of niet.

Gebleken is, dat u tijdens beiden testen in ernstige gebreke bent geweest, tot tweemaal toe alleen al bij gemachtigde. Dat vooral de uitvoer rammelt en gebrekkig is aan alle kanten. Daarnaast is gebleken dat de Laethof haar administratie, nochtans niet op orde is wat noodzakelijk is voor de uitvoer van het systeem

Daarnaast probeert u gemachtigde de les te lezen, terwijl wij tot op heden zo n 37.000,- euro hebben betaald voor dit systeem. Wij betalen tot op heden 37000,-- betaald aan installatie en uitvoering, en wilt u ook nog eens zitten te fitten, terwijl u in ernstige gebreke bent geweest, tot tweemaal toe alleen al bij gemachtigde.U zal uw service moeten verbeteren, anders stel ik u nu in in gebreke en eist/vordert gemachtigde namens alle clienten.alle overgemaakte gelden terug.

 Drie minuten zijn van essentieel belang. Gemachtigde deelt uw mening geenszins en verwijst uw stelling naar het rijk der fabelen.

Iemand met een plotselinge hartstilstand / circulatiestilstand dienen we zo snel mogelijk te reanimeren.

Bij een circulatiestilstand pompt het hart geen bloed meer door het lichaam. Deze bloedcirculatie is nodig om zuurstof naar de hersenen en andere organen te brengen. Zonder zuurstof kunnen organen niet lang

overleven. Wanneer er 3 minuten lang geen bloedcirculatie heeft plaatsgevonden, dan zullen hersencellen langzaam afsterven, hersenbeschadiging na 4-6 minuten gevolgd door overlijden.

Na ongeveer 9 minuten zullen ook de spiercellen van de hartspier langzaam sterven en wanneer dit eenmaal is gebeurd, dan is het vrijwel onmogelijk het slachtoffer nog te redden. In de meeste gevallen wanneer we spreken over een hartstilstand, dan staat het hart niet direct stil, maar is er een chaotisch hartritme. De meest voorkomende oorzaak is een chaotisch hartritme een fibrillerend hart  Dit hartritme kunnen we niet zien of horen aan de buitenkant, maar met een AED kunnen we dit hartritme herstellen.

Ventrikelfibrilleren (ook wel kamerfibrilleren of VF genoemd) is zo'n toestand waarbij de spiervezels van de hartkamers chaotisch samentrekken waardoor er geen pompfunctie meer is. Het bloed stroomt niet meer en de weefsels worden niet meer van zuurstof voorzien.

Hierdoor verliest het slachtoffer binnen c.a. 10 seconden na het ontstaan van het ventrikelfibrilleren het bewustzijn en er zal wanner er niet wordt ingegrepen, binnen c.a. 3 minuten onherstelbare hersenbeschadiging optreden.

Wanneer het ritme niet kan worden hersteld dan zal het slachtoffer uiteindelijk overlijden. Het is dus zeer belangrijk om zo spoedig mogelijk met reanimeren en defibrilleren te beginnen. En niet de gedachte bij zich te hebben van ach ik heb 6 minuten, waardoor men minder snel alert is.

Regelmatig oefenen zorgt ervoor dat u zo weinig mogelijk tijd verliest en voor een slachtoffer daardoor de levenskans kunt vergroten. Indien er binnen 2 minuten een omstander via de AED de eerste stroomstoot toedient, is de overlevingskans nog 80%.

Naar aanleiding van uw schrijven d.d.26-11-2013 zien wij momenteel geen aanleiding tot een vervolg onderhoud gesprek met u aan te gaan

U bent officieel in gebreke gesteld. Gemachtigde verwacht dat er verbeterde service verleent wordt.

Gemachtigde acht u als Meander Zorggroep Landgraaf geheel aansprakelijk voor de eventuele hieruit voortvloeide letselschade en financiële letselschade bezwaarmaker, die ontstaan is en nog zal ontstaan.
Mocht u hier geenszins toe bereid zijn, of u zich geenszins aansprakelijk achten voor opgetelde schade, stel ik u nu in gebreke, zal ik overgaan tot dagvaarding, om aldus in een civiele procedure een verklaring voor recht te verkrijgen, dat bezwaarmakers u aansprakelijk achten voor alle schade die bezwaarmakers door deze heeft geleden, lijdt en nog zal lijden, alsmede een vergoeding te verkrijgen voor geleden ongemakken en alle daar uitvloeiende kosten voor uw rekening en gemaakte kosten van rechtsbijstand.
Dit schrijven geschiedt onder voorbehoud van alle rechten en weten gemachtigde bezwaarmaker ondergetekende,
 

Lees meer